Zapraszamy do zapoznania się z drugą częścią naszego poradnika dotyczącego promocji salonu fryzjerskiego.

Bądź bliżej klientów
Kolejną ważną sprawą jest tworzenie i utrzymywanie trwałych relacji z klientami naszego salonu. W tym ujęciu nasze działania marketingowe mają na celu nie tylko sprawienie, by pozyskać stałych klientów, korzystających wyłącznie z naszych usług, ale także by zaczęli oni polecać nasz salon swoim znajomym.

Podstawową kwestią w tym obszarze działań jest wysoka satysfakcja klientów z wykonanych przez nas usług. Powinniśmy postawić sobie wysoko poprzeczkę, ponieważ zadowolony klient poleci dobrze wykonaną usługę średnio pięciu osobom, a niezadowolony klient powie o tym średnio aż dziewięciu osobom. Poza tym koszt pozyskania nowego klienta jest średnio pięć razy większy niż koszt utrzymania bieżącego klienta (za książką ”Klient ma zawsze rację. Reklamacja to prezent”, autorstwa Janelle Barlow i Clausa Mollera, Wyd. Wolters Kluwer Polska 2011).

czytaj dalej

Pozyskanie klientów przez salon fryzjerski jest, jak w przypadku każdej działalności usługowej, niezbędne do utrzymania się na konkurencyjnym rynku. Aby móc cieszyć się z salonu pełnego klientów nie wystarczy już dobra lokalizacja, oferowanie konkurencyjnych cen czy wysoki standard wykonywania usługi - trzeba również umieć się odpowiednio wypromować. Jest to kwestia, której rozpatrzenie wiele salonów fryzjerskich odkłada na później, nie chcąc lub nie mogąc oderwać się od bieżących spraw związanych z obsługą klienta.

Jednak wyrobienie sobie pewnej wprawy w przeprowadzaniu działań marketingowych przynosi wymierne efekty i korzyści. Wychodząc naprzeciw potrzebom osób prowadzących salony fryzjerskie lub dopiero planujących rozpoczęcie działalności, w tym artykule postaramy się przedstawić dobre porady, jak skutecznie wypromować swój salon fryzjerski oraz jak pozyskać więcej klientów.

czytaj dalej